Dünyada 300 milyon,Türkiye'de ise 6-7 milyon insan nadir hastalıklarla mücadele etmektedir.Bu sayının hemen hemen yarısı çocuklardan oluşmaktadır.Bu hastalıkların tedavileriyle başa çıkmanın yanında hastaların psikolojik olarak ta desteklenmeleri gerekmektedir.Bir Miyon Mavi Kurdele projemizle okulöncesi ve ilköğretimde farkındalık yaratarak ,sosyal sorumluluk duygusu ve prensibiyle farklı etkinliklerden oluşan bir kampanya organize edip demokratik katılım sağlanarak empati oluşturup sosyal farkındalık seviyesini arttırmayı amaçlıyoruz.
********************************************************
Worldwide 300 million, 6-7 million people are struggling with rare diseases in Turkey. Almost half of this number consists of children. In addition to the challenging treatment of these diseases, the patients should be supported psychologically. We aim to increase the level of social awareness by creating awareness in the kindergarten and first graders with our one million blue ribbon project, creating empathy by providing democratic participation by organizing a campaign with different activities in a sense of social responsibility and with the principle of social responsibility.
HEDEFLER/GOALS
1.Öğrencilerde nadir hastalıklarla ilgili farkındalık yaratmak.
2.Başkalarının hassasiyetlerine saygı duyarak kendi ihtiyaç,istek ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlamak.
3.Farklı etkinliklerle sosyal farkındalığı arttırmak.
4.Empati duygusunu geliştirmek.
5.Aynı,benzer ve farklı sözcükleri anlayabilmeleri ve ayırt edebilmeleri.
6.Tüm insanların benzer ve farklı özellikleri olduğunun farkına varmaları.
7.Farklılıkların yaşamı zenginleştirdiğini anlayabilmeleri.
8.Farkın göreceli bir kavram olduğunu anlamak.
9.Engelli insanların farklı ihtiyaçlarına karşı duyarlı olma.
10.Yaparak öğrenmeyi sağlama.
11.Etkileşimli öğrenmeyi sağlama.
12.Nadir hastalıklarla ilgili kamuoyu yaratma.
13.Öğrencilerin gruplar halinde çalışmalarını sağlama.
14.Kendini ifade edebilme.
**************************************************
1. To create awareness about rare diseases in students.
2. expresses his / her own needs, wishes and opinions by respecting the sensitivities of others
3. To increase social awareness through different activities.
4. Improve the feeling of empathy
5. Understanding and distinguishing the same, similar and different words
6. Noticing that all people have similar and different characteristics
7. Understanding that differences are enriching life
8. Recognizing that difference is a relative concept
9. Being sensitive to the different needs of people with disabilities
10. Providing learning by doing
11. To provide interactive learning
12. To create public opinion on rare diseases
13. Ensuring that students work in groups.
14. Self-expression.
1.Proje logosu, posterlerinin ve okul panolarının oluşturulması.
2.Proje posterleriyle Canva web2 aracıyla işbirlikçi proje takvimi oluşturmak.
3.Yaygınlaştırma amacıyla okullara mavi kurdele dağıtılması.
4.Proje broşürünün seçilmesi. 28 Şubat "Nadir Hastalıklar Günü'nde broşürlerin, il veya ilçe merkezlerinde stant açılarak öğrenciler tarafından dağıtılması.
5.Öğrenciler tarafından ortak şarkı seçilmesi.
6.Web 2.0 araçlarından awwapp kullanılarak resim tamamlama çalışması yapılması.
7.Mavi Kurdele Treni oluşturmak.
8.Proje çıktılarını e-kitap olarak bir araya getirmek.
9.Ortak tiyatro metni yazılması ve sahnelenmesi.
10.Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ses kaydı olarak alınması.
11.Proje değerlendirme anketlerinin yapılması.( Öğretmen ve öğrenci ).
***************************************************************
1.Creating the project logos,posters and notice boards.
2.Making up a collaborator project calendar with project posters and Canva web2 tool.
3.Delivering blue ribbons to schools by the aim of dissemination.
4.Deciding on the project leaflet. Building booths in the center of province and towns and handing out the leaflets by the students on the 28th February in The World Rare Disease Day.
5.Selecting the mutual songs by the students.
6.Working of completing the picture by using the awwap one of the web2 tools.
7.Building The Blue Ribbon Train.
8.Gathering the project outputs as an e-book.
9.Writing a common theatre text and staging.
10.Getting the feelings and thoughts of students by voice recording.
11.Making the survey of project evaluation.(by Teachers and students)
2.Demokratik katılımla projeye velilerin katkısının sağlanması.
3.Nadir hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak ve korunma yöntemlerini sağlamak.
4.21.yüzyıl teknolojisinin içeriğini anlamak ve web2 araçlarının proje çalışmalarında kullanılmasını sağlamak.
5.İşbirlikçi,proje tabanlı çalışma.
6. 28 Şubat 2019'da Bir Milyon Mavi Kurdele sosyal sorumluluk projesiyle il ve ilçe merkezlerinde stant açarak sürecin yayılmasına katılım sağlamak.
7.Projenin sonunda e-book hazırlanması ve e-content e yüklenmesi.
8.Güvenlik kitleri tarafından twinspace in korunmasının sağlanması.
9.Proje websitesi ve bloğunun oluşturulması.
********************************************************************
1. What is the social responsibility project? How is learning done?
2. To ensure the contribution of parents to the project with democratic participation
3. To have knowledge about rare diseases and to provide protection methods.
4. 21st century technological content and web2 tools to use in the project work.
5. Collaboration, project-based study
6. Social responsibility projects February 28, 2019 To provide participation in the spreading process by opening a stand in the provincial or district centers required by the one million blue ribbons project.
7. Prepare the project final product e-book and upload it to e-content.
8. Ensure that the Twinspace is protected by security kits.
9. Creating a website and project blog.
********************************************************
Worldwide 300 million, 6-7 million people are struggling with rare diseases in Turkey. Almost half of this number consists of children. In addition to the challenging treatment of these diseases, the patients should be supported psychologically. We aim to increase the level of social awareness by creating awareness in the kindergarten and first graders with our one million blue ribbon project, creating empathy by providing democratic participation by organizing a campaign with different activities in a sense of social responsibility and with the principle of social responsibility.
HEDEFLER/GOALS
1.Öğrencilerde nadir hastalıklarla ilgili farkındalık yaratmak.
2.Başkalarının hassasiyetlerine saygı duyarak kendi ihtiyaç,istek ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlamak.
3.Farklı etkinliklerle sosyal farkındalığı arttırmak.
4.Empati duygusunu geliştirmek.
5.Aynı,benzer ve farklı sözcükleri anlayabilmeleri ve ayırt edebilmeleri.
6.Tüm insanların benzer ve farklı özellikleri olduğunun farkına varmaları.
7.Farklılıkların yaşamı zenginleştirdiğini anlayabilmeleri.
8.Farkın göreceli bir kavram olduğunu anlamak.
9.Engelli insanların farklı ihtiyaçlarına karşı duyarlı olma.
10.Yaparak öğrenmeyi sağlama.
11.Etkileşimli öğrenmeyi sağlama.
12.Nadir hastalıklarla ilgili kamuoyu yaratma.
13.Öğrencilerin gruplar halinde çalışmalarını sağlama.
14.Kendini ifade edebilme.
**************************************************
1. To create awareness about rare diseases in students.
2. expresses his / her own needs, wishes and opinions by respecting the sensitivities of others
3. To increase social awareness through different activities.
4. Improve the feeling of empathy
5. Understanding and distinguishing the same, similar and different words
6. Noticing that all people have similar and different characteristics
7. Understanding that differences are enriching life
8. Recognizing that difference is a relative concept
9. Being sensitive to the different needs of people with disabilities
10. Providing learning by doing
11. To provide interactive learning
12. To create public opinion on rare diseases
13. Ensuring that students work in groups.
14. Self-expression.
ÇALIŞMA SÜRECİ / WORKING PROCESS
2.Proje posterleriyle Canva web2 aracıyla işbirlikçi proje takvimi oluşturmak.
3.Yaygınlaştırma amacıyla okullara mavi kurdele dağıtılması.
4.Proje broşürünün seçilmesi. 28 Şubat "Nadir Hastalıklar Günü'nde broşürlerin, il veya ilçe merkezlerinde stant açılarak öğrenciler tarafından dağıtılması.
5.Öğrenciler tarafından ortak şarkı seçilmesi.
6.Web 2.0 araçlarından awwapp kullanılarak resim tamamlama çalışması yapılması.
7.Mavi Kurdele Treni oluşturmak.
8.Proje çıktılarını e-kitap olarak bir araya getirmek.
9.Ortak tiyatro metni yazılması ve sahnelenmesi.
10.Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ses kaydı olarak alınması.
11.Proje değerlendirme anketlerinin yapılması.( Öğretmen ve öğrenci ).
***************************************************************
1.Creating the project logos,posters and notice boards.
2.Making up a collaborator project calendar with project posters and Canva web2 tool.
3.Delivering blue ribbons to schools by the aim of dissemination.
4.Deciding on the project leaflet. Building booths in the center of province and towns and handing out the leaflets by the students on the 28th February in The World Rare Disease Day.
5.Selecting the mutual songs by the students.
6.Working of completing the picture by using the awwap one of the web2 tools.
7.Building The Blue Ribbon Train.
8.Gathering the project outputs as an e-book.
9.Writing a common theatre text and staging.
10.Getting the feelings and thoughts of students by voice recording.
11.Making the survey of project evaluation.(by Teachers and students)
BEKLENEN SONUÇLAR/ EXPECTED RESULTS
1.Sosyal sorumluluk projesi nedir?Öğrenme nasıl gerçekleşir?2.Demokratik katılımla projeye velilerin katkısının sağlanması.
3.Nadir hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak ve korunma yöntemlerini sağlamak.
4.21.yüzyıl teknolojisinin içeriğini anlamak ve web2 araçlarının proje çalışmalarında kullanılmasını sağlamak.
5.İşbirlikçi,proje tabanlı çalışma.
6. 28 Şubat 2019'da Bir Milyon Mavi Kurdele sosyal sorumluluk projesiyle il ve ilçe merkezlerinde stant açarak sürecin yayılmasına katılım sağlamak.
7.Projenin sonunda e-book hazırlanması ve e-content e yüklenmesi.
8.Güvenlik kitleri tarafından twinspace in korunmasının sağlanması.
9.Proje websitesi ve bloğunun oluşturulması.
********************************************************************
1. What is the social responsibility project? How is learning done?
2. To ensure the contribution of parents to the project with democratic participation
3. To have knowledge about rare diseases and to provide protection methods.
4. 21st century technological content and web2 tools to use in the project work.
5. Collaboration, project-based study
6. Social responsibility projects February 28, 2019 To provide participation in the spreading process by opening a stand in the provincial or district centers required by the one million blue ribbons project.
7. Prepare the project final product e-book and upload it to e-content.
8. Ensure that the Twinspace is protected by security kits.
9. Creating a website and project blog.
Yorumlar
Yorum Gönder